Відділ обслуговування громадян №8 (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області

Written on . Posted in Пенсійний фонд

Е-лікарняний: актуальні роз’яснення для громадян

З 1 жовтня 2021 року Україна перейшла на електронні лікарняні. Відтепер громадяни не будуть носити паперові лікарняні на роботу, а захворівши, матимуть змогу повідомляти роботодавцю номер електронного лікарняного.

Що змінилося при оформленні лікарняного, чому більше не потрібно збирати підписи та штампи на бланках та які і від кого смс-повідомлення необхідно отримати при оформленні тимчасової непрацездатності?

Відповіді на ці та інші питання, про які важливо знати усім, – у цьому матеріалі.

Як виглядає оформлення е-лікарняних?

Тепер жодних бланків, де зазначено, чим ви хворіли! Якщо ви захворіли, насамперед, потрібно звернутися до лікаря, який проведе медичний огляд та призначить лікування. Якщо виявиться, що у зв’язку зі станом здоров’я вам потрібно “піти на лікарняний”, лікар створить електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність (далі – МВТН). Цей електронний документ підтверджує вашу непрацездатність протягом прогнозованого періоду. І на підставі МВТН буде сформовано ваш електронний лікарняний в Електронному реєстрі листків непрацездатності.

В особистому кабінеті на порталі Пенсійний фонд України ви можете переглянути ваші листки непрацездатності.

На що варто звернути увагу у лікаря, коли “йдеш на лікарняний”?

Під час створення лікарем МВТН громадянам рекомендується перевірити коректність введеної лікарем інформації.

А ще важливо отримати смс-повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Якщо не отримали, перевірте актуальність внесеного в систему номеру телефону.

Отримане повідомлення повинно містити 16-значний номер МВНТ, що підтверджує, що це особисто ваш висновок.

Як ви дізнаєтеся, що е-лікарняний оформлено успішно?

Фактом підтвердження успішного формування електронного лікарняного є отримання другого смс-повідомлення, на цей раз – від Пенсійного фонду України. Його ви отримаєте, якщо зареєструвалися на порталі Пенсійного фонду України і там зазначили саме цей спосіб комунікації.

Важливо розуміти, що успішність формування саме електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних в Реєстрі застрахованих осіб. Їх має подати ваш роботодавець.

В яких випадках Вам можуть не прийти 2 смс-повідомлення?

Від електронної системи охорони здоров’я не прийде смс-повідомлення, якщо:

у системі неактуальний ваш номер телефону,

ви не обрали цей спосіб комунікації,

у вас змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорта), а ви не повідомили про це лікаря,

якщо МВТН був помилково створений не вам.

Від Пенсійного фонду України не прийде смс-повідомлення, якщо:

ви в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду України не надали згоду на дистанційне інформування та не обрали цей спосіб комунікації,

в особистому кабінеті неактуальний номер телефону,

ви офіційно не працевлаштовані або не перебуваєте в трудових відносинах на час формування МВТН,

ви не є застрахованою особою, і ваші дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб,

ваш роботодавець не подав ваші дані для внесення в Реєстр застрахованих осіб.

Якщо електронний лікарняний не був сформований, у такому випадку вам слід запитати у лікаря, чи надходила відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності.

Якщо буде з’ясовано, що “запис не знайдено”, а громадянин є застрахованою особу, необхідно звернутися до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном: 0 800 503 753.

Trackback from your site.

Leave a comment

Закупівлі