ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ

Written by administrator on . Posted in Податкова

Як провести звірку по земельному податку?

Платники плати за землю мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельних ділянок для проведення звірки даних щодо:

– розміру площ та кількості земельних ділянок, що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;

– права на користування пільгою зі сплати податку;

– розміру ставки земельного податку;

– нарахованої суми плати за землю.

Для проведення звірки даних платник має подати (надіслати) до контролюючого  органу за місцем знаходження земельних ділянок:

– документи на право власності  на земельні ділянки: свідоцтво на право власності/витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договір купівлі-продажу, договір дарування,  свідоцтво про право на спадщину;

–  у разі оренди земельної ділянки: договір оренди;

– документи, які підтверджують право на користування пільгою: пенсійне посвідчення інваліда І та ІІ групи, пенсійне посвідчення пенсіонера за віком, посвідчення ветерана війни та особи на яку поширюється дія Закону «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», посвідчення особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи,  посвідчення, що підтверджує статус багатодітної сім’ї.

Якщо платник має у власності декілька земельних ділянок, щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник має право звернутися до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої з земельних ділянок.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган (контролюючі органи) за місцем знаходження кожної із земельних ділянок проводить (проводять) протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає)/ надсилають (вручають) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

ГУ ДПС у Київській області

Як отримати довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи?

Головне управління ДПС у  Київській області повідомляє, що за зверненням платника податку податковий орган, до якого подано річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація), видає Довідку про подану декларацію про майновий стан і доходи (далі – Довідка) за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 568 «Про затвердження форми довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань) та Порядку її оформлення і видачі» (далі – Порядок № 568).

Довідка видається податковим органом на підставі заяви платника податків про видачу Довідки та поданої Декларації безоплатно, протягом 10 календарних днів з дати отримання заяви.

Заяву про видачу Довідки за формою, наведеною у додатку до Порядку №568, за вибором платника податку можна подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22.05.2003 №851-VІ «Про електронні документи та електронний документообіг», від 05.10.2017 №2155-VІІ «Про електронні довірчі послуги».

Довідка видається у паперовій та/або електронній формах. Довідку у паперовій формі отримує безпосередньо платник податків (уповноважений представник) за місцем податкового обліку.

Бланк та зразок заяви, що подається для отримання Довідки, розміщено у підрозділі «Адміністративні послуги» розділу «Діяльність» субсайту ГУ ДПС у Київській області офіційного вебпорталу ДПС.

ГУ ДПС у Київській області

Допомога по частковому безробіттю на період карантину, отримана із Фонду державного соціального страхування на випадок безробіття та виплачена працівнику, не оподатковується ПДФО та військовим збором

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що 29 травня 2020 року набрав чинності Закон України від 13.05.2020 №591-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19)», яким внесені зміни до ПКУ в частині звільнення від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором доходів у вигляді допомоги по частковому безробіттю, які виплачуються (надаються) роботодавцем відповідно до ст. 47 прим. 1 Закону України «Про зайнятість населення» № 5067.

Відповідно до внесених змін на період з 02 квітня 2020 року до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника ПДФО не включаються доходи у вигляді допомоги по частковому безробіттю на період карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СоV-2, які виплачуються (надаються) роботодавцем відповідно до ст. 47 прим. 1 Закону № 5067.

Також сума вказаної допомоги по частковому безробіттю на період карантину звільняється від оподаткування військовим збором.

Отже, сума допомоги по частковому безробіттю на період карантину та/або надзвичайної ситуації у зв’язку з коронавірусною хворобою (COVID-19), яка перерахована Фондом загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття роботодавцю та виплачена працівнику відповідно до ст. 47 прим. 1 Закону № 5067, з 02 квітня 2020 року звільняється від оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.

Водночас, сума допомоги по частковому безробіттю на період здійснення зазначених заходів, яка нарахована до 02 квітня 2020 року, оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.

ГУ ДПС у Київській області

Контрольована іноземна компанія – компанія, зареєстрована за кордоном і знаходиться під контролем резидента України

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що Закон України від 16.01.2020 №466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та  логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» поповнює законодавство новим  поняттям:  контрольовані іноземні компанії (КІК), дає визначення контрольованих іноземних компаній та їх оподаткування, що передбачає:

– запровадження концепції оподаткування прибутку контрольованих іноземних компаній на рівні контролюючої особи – фізичної або юридичної особи, що є контролюючою особою такої компанії;

– обов’язок подання контролюючими особами звіту про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу;

– обмеження витрат за фінансовими операціями з пов’язаними особами.

КІК – компанія, зареєстрована за кордоном і знаходиться під контролем резидента України. У категорію КІК потрапляють не тільки юридичні особи, а й партнерства, трасти, фонди та благодійні організації.

Резидент України, який володіє офшором або іншою компанією за кордоном, має подати звіти про свої іноземні компанії, якщо:

-його частка в іноземній компанії становить 50% і більше;

-його частка в іноземній компанії спільно з іншими резидентами України становить не менше 10% (спільно 50% і більше);

-здійснює фактичний контроль над іноземною компанією.

Звіт по КІК повинен містити дані про компанію: країну реєстрації, структуру власності, інформацію про доходи, співробітників і рух коштів.

До звіту додаються копії фінансової звітності КІК. Ці копії підтверджують розмір прибутку компанії за звітний рік. Перший звіт по КІК необхідно буде подати за період 2021-2022. Першим звітним роком стане 2021 рік.

ГУ ДПС у Київській області

Прощення фінансових санкцій та пені

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що платники податків, які станом на 01 листопада 2020 року мають податковий борг, можуть скористатися нормою пункту 23 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України щодо прощення фінансових санкцій, тобто, штрафні санкції та пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати основної суми податкового боргу, що виник станом на 01.11.2020 року, підлягають списанню у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою платника податків.

Право виконати вимоги п.2 прим.3 підрозд.10 розд. ХХ ПКУ надається платникам протягом шести місяців з дня набрання чинності цієї норми, тобто, до 09 червня 2021 року.

Щоб скористатись можливостю списання штрафних санкцій і пені платник податків повинен:

– подати до контролюючого органу заяву;

– сплатити до 09 червня 2021 року основну суму податкового боргу;

– не допускати виникнення нових податкових боргів з поточних зобов’язань.

З метою прийняття участі у процедурі, визначеній пунктом 2підрозд.10 розд.ХХ Податкового кодексу України, платникам податків пропонується примірна форма заяви для її заповнення,

Заяви подаються платником до головного управління ДПС за місцем адміністрування відповідного платежу (з урахуванням відкритих ІКП).

У разі, коли платник податків має намір скористатися процедурою, визначеною пунктом 23 підрозд.10 розд.ХХ Податкового кодексу України по кількох платежах, що адмініструються у різних ГУ ДПС, такий платник має подати заяви до кожного ГУ ДПС окремо.

ГУ ДПС у Київській області

В Електронному кабінеті відображаються всі рахунки, відкриті самозайнятою особою у банках України та за кордоном

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що  банки та інші фінансові установи зобов’язані надсилати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків, зокрема, самозайнятої фізичної особи до податкового органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунка.

Обов’язок ФОП та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, повідомляти про свій статус банки та інші фінансові установи, в яких  відкрито рахунки, передбачений п. 69.7 ст. 69 ПКУ.

Клієнти банків мають право відкривати рахунки в будь-яких банках України відповідно до власного вибору для забезпечення своєї господарської/підприємницької /інвестиційної/незалежної професійної діяльності/діяльності, яка не пов’язана з підприємницькою, і власних потреб.

Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721.

Електронний кабінет забезпечує платникам можливість реалізації прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, у тому числі, шляхом перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненням податкового контролю.

У разі встановлення статусу клієнта як самозайнятої особи (ФОП або особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) банки та інші фінансові установи при відкритті/закритті рахунків клієнта надсилають повідомлення до податкового органу про відкриття або закриття будь-яких рахунків платника податків – самозайнятої особи, у тому числі відкритих для власних потреб.

У розділі «Облікові дані платника» приватної частини Електронного кабінету відображаються, зокрема, дані про всі рахунки самозайнятої особи відкриті у банках та інших фінансових установах (поточні, депозитні, кредитні тощо).

ГУ ДПС у Київській області

Працівники Пенсійного фонду можуть брати участь у планових перевірках, що проводяться контролюючими органами з питань ЄВ

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до норм Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) Пенсійний фонд та його територіальні органи мають право, зокрема:

– брати участь у планових перевірках, які проводяться контролюючими органами, для перевірки достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру, та у випадках, передбачених законом, проводити позапланові перевірки бухгалтерських книг, звітів, кошторисів та інших документів страхувальників щодо достовірності відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб або для призначення пенсій, отримувати необхідні пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час таких перевірок (п. 2 част.1 ст. 13 прим. 1 Закону № 2464);

 – у разі виявлення за результатами перевірки поданих страхувальником недостовірних відомостей про застрахованих осіб видавати приписи щодо усунення цих порушень, у разі їх невиконання у місячний строк – вносити відповідні зміни до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру (п. 4 част.1 ст. 13 прим. 1 Закону № 2464);

 – притягувати до адміністративної відповідальності осіб, винних у порушеннях, пов’язаних з поданням недостовірних відомостей, що використовуються у реєстрі застрахованих осіб (п. 5 част.1 ст. 13 прим. 1 Закону № 2464);

– у разі виявлення за результатами аналізу даних реєстру застрахованих осіб Державного реєстру недостовірних відомостей про застрахованих осіб вимагати від платників єдиного внеску інформацію про ці відомості та усунення порушень (п. 5 прим. 1 част.1 ст. 13 прим. 1 Закону № 2464).

ГУ ДПС у Київській області

Перебіг строків давності зупинено на період карантину, встановленого у зв’язку з коронавірусною хворобою (COVID)

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що відповідно до абзацу 11 п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених ст. 102 Податкового кодексу України.

ГУ ДПС у Київській області

Для звірки щодо нарахування майнових податків скористайтеся сервісом «Листування з ДПС» Електронного кабінету або засобами поштового зв’язку

Головне управління ДПС у Київській області нагадує про наближення термінів надсилання (вручення) податковими органами податкових повідомлень -рішень платникам податків з нарахованими сумами податкових зобов’язань з майнових податків: з плати за землю та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до норм Податкового кодексуУкраїни, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до податкових  органів для проведення звірки даних щодо:

– об’єктів оподаткування майновими податками (житлової та/або нежитлової нерухомості, земельних ділянок, що перебувають у власності платника податку);

– розміру  площ об’єктів оподаткування;

– розміру ставок податку;

– права на користування пільгою зі сплати податку;

– нарахованої суми податку.

Важливо: Для звірки даних щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платники мають звертатися до податкових органів за своєю податковою адресою, а для звірки щодо плати за землю  необхідно звертатись з письмовою заявою до податкового органу за місцем знаходження земельної ділянки.

Нагадуємо, що електронні сервіси податкової служби надають можливість платникам податків  виконувати всі необхідні функції без безпосереднього звернення до податкового  органу, що особливо актуально в період карантинних обмежень, оскільки  це не лише економить час платників податків а й убезпечує їх від загрози отримати небезпечну інфекцію.

Рекомендуємо платникам використовувати сервіс «Електронний кабінет платника», вхід до якого здійснюється за адресою:

http:// cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

У приватній частині Електронного кабінету розміщено сервіс «Листування з ДПС», який надає можливість електронного листування користувача з органами ДПС (створення та направлення платником листів до органу ДПС у довільній формі).

Меню «Листування з ДПС» дає можливість подати до відповідного органу ДПС лист, заяву, звернення, скаргу, пропозицію, тощо, та пакет документів, необхідний для проведення звірки з податковим органом щодо нарахування майнових податків: плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:

-регіон в якому знаходиться орган ДПС;

-орган ДПС, до якого відправляється лист;

-тип документа;

-тематика звернення;

-короткий зміст листа;

-сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ).

Важливо: Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Відповідь на лист (запит тощо) надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами.

Платники податків, які з певних причин не мають змоги отримати КЕП та скористатися послугами приватної частини Електронного кабінету, заяву та пакет документів, необхідних для проведення звірки даних, можуть надіслати засобами поштового зв’язку.

ГУ ДПС у Київській області

Інформація про реквізити бюджетних рахунків

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що інформація про реквізити рахунків, відкритих в органах Державної казначейської служби України в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України, оприлюднена на офіційному вебпорталі ДПС в рубриці Головна/Бюджетні рахунки (https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/) та рубриці Головна/Законодавство/Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/).

Поряд з цим платники податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету мають доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.

Крім того, реквізити рахунків для сплати до бюджету податків, зборів, інших платежів розміщені на головній сторінці вебпорталу Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua) в «Пошук реквізитів доходних рахунків».

Платники податків Київщини реквізити рахунків для сплати бюджетних платежів та єдиного соціального внеску можуть дізнатися на офіційному субсайті ГУ ДПС у Київській області за посиланням (https://kyivobl.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/) та в центрах обслуговування платників  територіальних органів ГУ ДПС у Київській області.

ГУ ДПС у Київській області

Заяву про застосування спрощеної системи оподаткування ФОП може надіслати через Електронний кабінет

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до податкового органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (далі – Заява).

Заява подається за вибором платника податків, зокрема, засобами електронного зв’язку в електронній формі.

До поданої Заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Для обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для ІУ групи, зареєстровані в установленому порядку ФОП, відповідно до п.п. 298.8.5 п. 298.8 ст. 298 ПКУ подають Заяву до закінчення місяця, в якому відбулася їх державна реєстрація.

Форму Заяви та Розрахунку доходу за попереднiй календарний рiк, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування (далі – Розрахунок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308.

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Для надсилання Заяви ФОП у меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету обирається рік та місяць, в якому створюється Заява, та з переліку електронних форм обирається Заява за формою F0102003. За замовчуванням встановлюється орган ДПС за місцем основної реєстрації.

У формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.

У разі переходу ФОП на спрощену систему оподаткування (І-ІІІ група платників єдиного податку) додатково до Заяви подається Розрахунок. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» Розрахунок за формою F0102103 та заповнює обов’язкові поля.

Перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом. Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції формується друга квитанція, яка є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття електронного документа.

За наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції. Вкладка «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» надає доступ до квитанції № 2 щодо приймання та обробки Заяви, надісланої користувачу Електронного кабінету

ГУ ДПС у Київській області

Відображення у декларації з ПДВ операцій з отримання послуг від нерезидента на митній території України

Головне управління ДПС у Київській області інформує,  що Порядком заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, визначено, що операції з отримання послуг від нерезидента на митній території України відображаються в наступних рядках податкової декларації з ПДВ (далі – декларація):

– у рядку 6.1 вказуються обсяги послуг, отриманих від нерезидента на митній території України, а також коригування податкових зобов’язань, нарахованих за такими операціями, що оподатковуються за основною ставкою (20%) – у рядку 6.2 вказуються обсяги послуг, отриманих від нерезидента на митній території України, а також коригування податкових зобов’язань, нарахованих за такими операціями, що оподатковуються за ставкою 7 %.

Згідно з п.п. «г» п. 201.11 ст. 201 ПКУ підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, також є, зокрема податкова накладна, складена платником податку – отримувачем послуг, що постачаються нерезидентом, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ та зареєстрована в ЄРПН.

Податковий кредит та коригування податкового кредиту відображаються:

 -у рядку 13.1 відображаються обсяги отриманих на митній території України від нерезидента послуг, а також коригування податкового кредиту за такими операціями, що оподатковуються за основною ставкою.

 -у рядку 13.2 відображаються обсяги отриманих на митній території України від нерезидента послуг, а також коригування податкового кредиту за такими операціями, що оподатковуються за ставкою 7 %.

Заповнення зазначених рядків передбачає подання додатка (Д1) до декларації за умови проведення коригувань податкових зобов’язань, нарахованих за операцією з отримання послуг від нерезидента на митній території України (у разі збільшення суми компенсації за звітний період на підставі розрахунків коригування, складених у звітному періоді та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання звітності) та/або коригування податкового кредиту за такою операцією. При цьому отримувач послуг – платник податку у порядку, визначеному ст. 201 ПКУ, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту у встановленому порядку.

ГУ ДПС у Київській області

Trackback from your site.

Leave a comment