ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ ІНФОРМУЄ

Written by administrator on . Posted in Податкова

В Київській області припинено діяльність нелегальної АЗС

Співробітниками управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС у Київській області продовжується боротьба з тіньовими схемами на ринку реалізації палива та діяльністю нелегальних АЗС.

Під час проведення контрольно – перевірочної заходів на території міста Сквира Київської області виявлено АЗС, на якій здійснювалась реалізація пального без відповідних дозвільних документів, що призвело до фактичного ненадходження коштів до бюджету в значних розмірах.
З метою вилучення підакцизної продукції залучено працівників БФЗ ГУ ДФС у Київській області.

За результатами спільних дій припинено діяльність незаконної АЗС, вилучено та передано на відповідальне зберігання 1,2 тон пального та обладнання орієнтованою вартістю 31,0 тис.грн. та 200,0 тис.грн. відповідно.

На правопорушника складено протокол про адміністративні правопорушення.

За відсутність реєстрації акцизного складу у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, здійснення діяльності без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним до суб’єкта господарювання будуть застосовані штрафні санкції на загальну суму
1,25 млн. гривень.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС

https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

На Київщині до платників від імені податкової служби телефонують шахраї

На Київщині знову активізувались шахраї: телефонують з мобільних номерів 050-175-74-43, 050-175-52-29 платникам від імені податківців та пропонують за винагороду вирішити певні питання в контролюючому органі. Наразі такі випадки мають місце на території м. Фастів та Фастівського району.

Головне управління ДПС у Київській області застерігає платників податків, до яких звертаються нібито фахівці податкової служби: будьте уважними та не реагуйте на сумнівні пропозиції шахраїв.  А у разі надходження таких дзвінків з будь-якими незаконними вимогами, повідомляйте Національну поліції України – 102 та ГУ ДПС у Київській області 044 200-37-93, 044 200-37-50.

ГУ ДПС у Київській області

СГ, які здійснюють викиди двоокису вуглецю понад 500 тонн за рік, зобов’язані сплачувати екологічний податок

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють  викиди двоокису вуглецю в обсязі  більше 500 тонн за рік,  є платниками екологічного податку.

Платниками екологічного податку є СГ, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення – п.240.1 ст.240 Податкового кодексу України.

Водночас, п. 240.7 ст. 240 ПКУ встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю  вищевказані суб’єкти, які здійснюють такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.

ГУ ДПС у Київській області

Особа, яка одночасно провадить незалежну професійну діяльність та є ФОП і здійснює один вид діяльності, звільняється від сплати ЄВ як за особу, яка здійснює незалежну професійну діяльність

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що єдиний соціальний внесок нараховується:

– для фізичних осіб – підприємців (крім ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування) та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, – на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).

Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску  (п.2 част.1 ст.7 Закону № 2464);

-ФОП, які обрали спрощену систему оподаткування, – на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановленої Законом № 2464. При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п.3 част.1 ст. 7 Закону № 2464).

З 01 січня 2021 року набрав чинності Закон України від 13.05.2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників», яким ст. 4 Закону № 2464 доповнено част.5  такого змісту: особи, зазначені у п. 5 част.1ї ст. 4 Закону № 2464, звільняються від сплати за себе ЄВ за умови взяття їх на облік як фізичних осіб – підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно як осіб, зазначених у пп. 4 і 5 част.1 ст. 4 Закону № 2464.

Отже, якщо особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність та одночасно перебуває на обліку як ФОП з 01.01.2021 звільняється від сплати за себе ЄВ як за особу, яка здійснює незалежну професійну діяльність, за умови здійснення одного виду діяльності.

У разі здійснення зазначеною особою різних видів діяльності сплата ЄВ проводиться на загальних підставах.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС

https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Для звірки щодо нарахування майнових податків (плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) використовуйте сервіс «Листування з ДПС» Електронного кабінету

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що електронні сервіси розроблені податковою службою, дають змогу суб’єктам господарювання  виконувати всі необхідні функції без безпосереднього звернення до контролюючого органу. Найбільш затребуваним та актуальним електронним сервісом є «Електронний кабінет платника», який  дозволяє  сформувати і подати звітність до ДПС, отримати потрібну довідку або необхідну інформацію .

Електронний формат взаємодії з контролюючими органами не лише економить час платникам податків, а й вберігає їх від загрози отримати небезпечну інфекцію в період поширення коронавірусної хвороби.

З метою убезпечення від загрози отримати інфекцію та для економії власного часу, рекомендуємо платникам використовувати можливості «Електронного кабінету платника», вхід до якого здійснюється за адресою: http:// cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Так, приватна частина Електронного кабінету включає наступні сервіси:

Сервіс «Листування з ДПС» – надає можливість електронного листування користувача з органами ДПС (створення та направлення платником листів до органу ДПС у довільній формі). Меню «Листування з ДПС» дає можливість подати до відповідного органу ДПС заяву, звернення, скаргу, пропозицію, тощо, а також пакет документів, необхідний для проведення звірки з податковим органом щодо нарахування майнових податків: плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих наступних реквізитів:

  • регіон в якому знаходиться орган ДПС;
  • орган ДПС, до якого відправляється лист;
  • тип документа;
  • тематика звернення;
  • короткий зміст листа;
  • сканований документ, який необхідно завантажити (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 2 МБ)

Зберегти проект листа можна натиснувши кнопку Зберегти»:

Листування

Збережену чернетку можна підписати та надіслати до органу ДПС в меню Вхідні/вихідні документи у вкладці Відправлені документи, натиснувши кнопки Підписати та Відправити:

Підпис та надсилання

На протязі одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці Вхідні документи режиму Вхідні/вихідні документи.

ГУ ДПС у Київській області

Заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання можна подати в електронному вигляді

Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що для повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сум грошового зобов’язання та пені (крім ЄСВ) платник податків має подати протягом 1095 днів від дня їх виникнення до територіального органу ДПС за місцем обліку помилково та/або надміру сплаченої суми заяву у довільній формі з зазначенням напряму перерахування коштів:

-на поточний рахунок платника податків в установі банку;

-на єдиний рахунок (у разі його використання);

-на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету;

-повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість у порядку, визначеному п. 200 прим. 1.5 ст. 200 прим. 1 ПКУ,  здійснюється виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ або на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.

Платник має змогу подати заяву в електронній формі через приватну частину Електронного кабінету за ідентифікатором форми J/F 1302001 або у довільній формі через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету.

У приватній частині Електронного кабінету робота здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Також заяву платник податків може надати до територіального органу ДПС засобами програмного забезпечення ІТС «Єдине вікно подання електронної звітності».

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС

https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Як ФОПу-сільгоспвиробнику правильно оформити на роботу працівника?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що одним із головних напрямків контролю за суб’єктами господарювання аграрного сектору в ході операції «Урожай» є контроль за оформленням використання найманої праці та оплатою праці. Сільгоспвиробники, фермери – як юридичні особи так і фізичні особі – підприємці повинні дотримуватися норм трудового законодавства.

Нагадаємо Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками. Цей Порядок передбачений законодавством єдиний для всіх роботодавців: як юридичних осіб так і фізичних осіб-підприємців.

Так, статтею 21 Кодексу законів про працю встановлено –  ФОП мають укладати трудові договори з найманими працівниками. Трудовий договір укладається у письмовій формі. Під час укладання трудового договору громадянин зобов’язаний надати паспорт або інший документ, що посвідчує його особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, – документи про освіту, про стан здоров’я, тощо.

Важливим є те, що укладеним трудовий договір вважатиметься лише після підписання його роботодавцем і працівником та видання наказу (розпорядження) про прийняття працівника на роботу. Стаття 24 КЗпП передбачає, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

ФОП – роботодавець до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором має обов’язково подати повідомлення до ДПС України, в один із таких способів:

– засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

– на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

– на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Заповнення трудової книжки вперше проводиться власником або уповноваженим ним органом не пізніше тижневого строку з дня прийняття працівника на роботу.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС

https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Як розрахувати суму податкової знижки на суму понесених витрат у вигляді благодійних пожертвувань, а також коштів, наданих для надання медичної допомого хворим на коронавірусну хворобу?

Розрахунок податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб  на суму понесених у звітному 2020 році витрат у вигляді коштів або вартості майна, переданих ним як пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ, а також коштів або вартості лікарських засобів, переданих громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям для надання медичної допомоги хворим з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), здійснюється наступним чином:

1) визначається база оподаткування: задекларована річна загальна сума оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшується на фактично нараховані (утримані) протягом звітного року податковими агентами суми страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом,– обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, та на суму наданої платнику податку податкової соціальної пільги (за її наявності);

2) на підставі підтверджувальних документів визначається загальна сума витрат, яку дозволяється включити до розрахунку податкової знижки (далі – загальна сума витрат), що складається із: суми переданої благодійної допомоги, на дату її передачі, – у розмірі не більше 4 % суми загального річного оподатковуваного доходу платника податку, одержаного за наслідками звітного року у вигляді заробітної плати; суми переданої допомоги на запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) – уся сума без обмежень;

3) розраховується сума ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку: із суми ПДФО, утриманої (сплаченої) із заробітної плати за 2020 рік, віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази оподаткування, зменшеної на загальну суму витрат, на ставку податку (18 відсотків).

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

https://t.me/infoTAXbot

Підписатись на телеграм-канал ДПС

https://t.me/tax_gov_ua

ГУ ДПС у Київській області

Туристичний збір – хто встановлює ставки та визначає податкових агентів?

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених пп. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ.

Ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених пп. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, у розмірі до 0,5 % – для внутрішнього туризму та до 5 % – для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового року), для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Перелік податкових агентів визначений п.п. 268.5.2 п. 268.5 ст. 268 розд. ХІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями.

Так, згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляння збору може здійснюватися такими податковими агентами:

 юридичними особами, філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами юридичних осіб згідно з п.п. 268.7.2 п. 268.7 ст. 268 ПКУ, фізичними особами – підприємцями, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ;

квартирно-посередницькими організаціями, які направляють неорганізованих осіб з метою їх тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. «б» п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, що належать фізичним особам на праві власності або на праві користування за договором найму;

юридичними особами, які уповноважуються сільською, селищною, міською радою або радою об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, справляти збір на умовах договору, укладеного з відповідною радою.

Перелік податкових агентів та інформація про них розміщуються та оприлюднюються на офіційному вебсайті сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

ГУ ДПС у Київській області

До завершення кампанії декларування доходів громадян залишилось три дні

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що  кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2020 року, завершується 30 квітня 2021 року.

З метою отримання податкової знижки декларація подається по 31 грудня 2021 року (включно).

Нагадуємо, що річну податкову декларацію про майновий стан і доходи платники можуть подати у будь-який зручний для себе спосіб: надіслати поштою, подати до Центрів обслуговування платників податків  податкових інспекцій (за місцем реєстрації), та подати в електронній формі за допомогою сервісу Електронний кабінет платника.

Для подання декларації в електронному вигляді необхідно авторизуватися у приватній частині Електронного кабінету платника за допомогою кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП). КЕП можна отримати безкоштовно у пунктах обслуговування Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС або у будь-якій іншій установі, яка надає подібні послуги. Перелік документів, необхідних для отримання електронного підпису, розміщений за посиланням https://acskidd.gov.ua/etrusted-services.

Бланки податкової декларації про майновий стан і доходи з додатками  можна переглянути або завантажити на сайті ДПС в Електронному кабінеті платника за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua/form/view/F0100211.

Варто пам’ятати, що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного контролюючого органу не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації. А при поданні податкової звітності в електронній формі, – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

Декларацію можна подати особисто у Центрах обслуговування платників податків за місцем своєї реєстрації.

Інформація про поштові адреси Центрів обслуговування платників податків податкових інспекцій розміщена на офіційному порталі Територіальних органів ДПС у Київській області за посиланням  https://kyivobl.tax.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialni-organi/.

Обов’язковому декларуванню підлягають:

– доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);

– доходи, з яких при нарахуванні або виплаті податок на доходи фізичних осіб не утримувався;

– спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення;

– доходи від продажу інвестиційних активів;

– іноземні доходи, тощо.

ГУ ДПС у Київській області

Отримати відомості з ДРФО про суми і джерела виплачених доходів та утримані податки ФО можна через меню «ЕК для громадян» Електронного кабінету

Головне управління ДПС у Київській області інформує, що фізичні особи, які мають кваліфікований електронний підпис (далі – КЕП), для направлення запиту щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (F1301802) (далі – Запит) через меню «ЕК для громадян» Електронного кабінету необхідно:

  1. Увійти до Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
  2. При цьому доступ до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID). Запит формується фізичними особами – платниками податків з використанням КЕП фізичної особи, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
  3.  Обрати меню «ЕК для громадян», розділ «Запит про суми виплачених доходів» та натиснути кнопку «Створити».
  1. У запропонованій формі Запиту персональні дані підтягуються автоматично, але їх потрібно перевірити, та у разі наявності в таких даних помилок – виправити їх.
    5. Вказати реквізити паспортного документа та зазначити період за який необхідна інформація.
  2. Після того, як всі дані внесено зберігаємо Запит.
    7. Виділити створений Запит, натиснути кнопку «Підписати» та підписати за допомогою КЕП.
  3. Ще раз виділити Запит та натиснути кнопку «Відправити».

Переглянути відправлений Запит можливо у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» та відповідь на нього за формою F1401802 «Вiдомостi з Державного реєстру фiзичних осiб – платникiв податкiв про суми виплачених доходiв та утриманих податкiв вiдповiдь на запит у електронному виглядi» – у вкладці «Вхідні» меню Вхідні/вихідні документи».

Середня тривалість обробки Запиту складає близько 30 хвилин.

Запит може бути сформований починаючи з I кварталу 1998 року за будь-які п’ять років (запит формується поквартально, тому загальна кількість кварталів, яка вказується в запиті, не повинна перевищувати 20 кварталів).
Інформація про доходи за останній звітний період надається через 50 днів після його закінчення.

ГУ ДПС у Київській області

23 квітня набрали чинності зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 21.04.2021 №378 «Про внесення змін до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних»  внесено зміни до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010  №1246.

До Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням:

– кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою;

– кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою  – підприємцем.

Розрахунок коригування, що підлягає реєстрації отримувачем (покупцем), приймається до Реєстру, якщо він складений з накладенням постачальником (продавцем) та отримувачем (покупцем) кваліфікованого електронного підпису.

Для делегування права підпису ПН/РК іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу, в тому числі дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа зазначеної особи, орган ДПС за основним місцем обліку (за неосновним місцем обліку – для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Платник податку надсилає запит до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з накладенням кваліфікованого електронного підпису відповідно до абз.1-3 п.10 Порядку.

Постанова №378 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 23.04.2021 № 78 , набрала чинності 23.04.2021.

ГУ ДПС у Київській області

Чи може ФОП, яка надає житлові та/або нежитлові приміщення в суборенду, застосовувати другу групу платників ЄП?

Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що умови перебування фізичних осіб – підприємців, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності у відповідних групах платників єдиного податку встановлені п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України.

ФОП, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, належать до другої групи платників єдиного податку за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності критеріїв:

–     не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
– обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

ФОП, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), та здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння не можуть перебувати на другій групі платників єдиного податку – такі ФОП належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, за умови що відповідають вимогам, встановленим для такої групи.

Види діяльності та умови, при яких суб’єкти господарювання не можуть бути платниками єдиного податку, визначені п.291.5 ст.291 ПКУ, зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп ФОП, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 га, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 400 кв.м, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 900 кв.м.

Відповідно до КВЕД ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457, діяльність, пов’язана із наданням в оренду власного чи орендованого нерухомого майна відноситься до групи 68.20.
Отже, ФОП, яка надає в суборенду житлові приміщення лише до 400 кв.м (включно) та/або нежитлове приміщення до 900 кв.м (включно), має право застосовувати другу групу платників єдиного податку за умови здавання таких приміщень в суборенду платникам єдиного податку та/або населенню.

ГУ ДПС у Київській області

Хто має сплачувати земельний податок: члени садівницьких товариств чи садівницькі товариства?

Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що згідно з нормами Земельного кодексу України (далі – ЗКУ), громадяни України із земель державної і комунальної власності мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва.

Члени садівницьких товариств мають право приватизувати земельну ділянку і така приватизація здійснюється без згоди на те інших членів цього товариства.

Землі загального користування безоплатно передаються садівницькому товариству  у власність і до них належать земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, будівлями та спорудами загального користування.

Використання земельних ділянок садівницьких товариств здійснюється відповідно до закону та статутів цих товариств.

Фізичні особи та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених ЗКУ, або за результатами аукціону. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених ЗКУ.

Так, громадянам України можуть безоплатно передаватись земельні ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у розмірі не більше 0,12 гектара.

Право власності на земельну ділянку, право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав,оформленої відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» .

Використання землі в Україні є платним. Платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні ст. 269 та 270 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які відповідно до закону набули права власності на землю в Україні, а також територіальні громади та держава щодо земель комунальної та державної власності відповідно п.п. 14.1.34 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Землекористувачі – це юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди – п.п.14.1.73 п.14.1 ст.14 ПКУ.

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Якщо земельні ділянки приватизовані громадянами – членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку, є платниками земельного податку. Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають платникові до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Садівницьке товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Нагадуємо, що відповідно до ст.281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються такі категорії фізичних осіб:

– особи з інвалідністю І-ї та ІІ-ї групи,

– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років,

– пенсіонери (за віком),

– ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»,

– фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій ФО поширюється на земельні ділянки, визначені п.281.2 ст.281 ПКУ. 

ГУ ДПС у Київській області

Trackback from your site.

Leave a comment