Бізнес Київщини збільшив надходження ПДВ до бюджету на 24%
З початку 2020 року платники податків Київської області перерахували до Держбюджету 2,4 млрд грн. податку на додану вартість. Порівняно з відповідним періодом минулого року динаміка приросту складає 24% або 466 млн грн. За квітень 2020 року бізнес пристоличного регіону сплатив 529,3 млн грн, що на 12% або 59 млн грн більше за показник аналогічного періоду 2019 року.
Зважаючи на обсяг коштів, що надійшли до держскарбниці за січень-
квітень, питома вага ПДВ дорівнює 48%.
Найбільші суми ПДВ до державного бюджету спрямували суб’єкти
господарювання, які ведуть бізнес на території Києво-Святошинського
управління ДПС у Київській області – 524,6 млн грн., Бориспільського та Білоцерківського – 416 та 366 млн грн відповідно.
Наразі платниками ПДВ у Київській області зареєстровано 16893
суб’єктів підприємницької діяльності, з яких 15633 юридичних та 1260
фізичних осіб.
Раніше повідомлялося, що за січень-квітень малий та середній бізнес
Київщини сплатив 809,4 млн грн єдиного податку
Також ми повідомляли, що зі своїх доходів мешканці Київщини сплатили 3,1 млрд грн ПДФО
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Які майнові податки сплачують фізичні особи?
Наразі податкова служба Київщини формує податкові повідомлення-
рішення про сплату майнових податків: податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю. Ці повідомлення будуть надіслані (вручаються) платникам податків до 1 липня 2020 року. У податкових повідомленнях-рішеннях зазначаються відповідні платіжні реквізити для сплати нарахованих податків.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Сплачують власники об;єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, а базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Сплачується податок з об;єкта/об;єктів житлової нерухомості фізичними особами протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення за місцем розташування об;єкта/об;єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету.
Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній
місцевості через каси сільських (селищних) рад або рад об;єднаних
територіальних громад за квитанцією про прийняття податків.
Один раз за кожний базовий податковий (звітний) період, тобто рік, база оподаткування об;єкта/об;єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв.м;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120кв.м;
в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. м.
Транспортний податок
Сплачують фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які
мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п”яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати.
За об;єкти оподаткування, придбані протягом року, податок сплачується пропорційно кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу, а у разі спливу п;ятирічного віку легкового автомобіля протягом звітного року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п;яти років.
Транспортний податок сплачується фізичними особами за місцем
реєстрації об’єктів оподаткування протягом 60 днів з дня вручення
податкового повідомлення-рішення.
Земельний податок
Сплачують власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та
землекористувачі.
Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки).
Від сплати податку звільняються:
– інваліди першої і другої групи;
– фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
– пенсіонери (за віком);
– ветерани війни;
-фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи.
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Коли студент має право на підвищену податкову соціальну пільгу?
Студент, який не отримує дохід у вигляді стипендії або отримує
стипендію, яка виплачується не з бюджету, має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150% суми пільги.
Право на застосування податкової соціальної пільги (далі — ПСП)
залежить від показника граничного доходу для її застосування.Так, ПСП застосовують до доходу (у вигляді зарплати), нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця, якщо розмір такого доходу не перевищує суми, яка дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи станом на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 й округленого до найближчих 10 грн (пп. 169.4.1 ПКУ).
У 2020 році граничний дохід для застосування ПСП становить
2940,0грн. (2102 грн х 1,4).
Розмір загальної ПСП у 2020 році складає 50% розміру прожиткового
мінімуму для працездатної особи (на місяць), установленого законом на 01 січня звітного податкового року (п.п. 169.1.1 ПКУ) і становить 1051,0грн. (2102 грн х 50% ).
Підпунктом 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ передбачено, що ПСП не може
бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.
Отже, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова
соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не
застосовується, але якщо студент не отримує дохід у вигляді стипендії або отримує стипендію, яка виплачується не з бюджету, то він має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 % суми пільги, визначеної згідно п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ, що складе 1576,50 грн. ( 1051,0 х 150%).
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Правом на податкову знижку можна скористуватись до кінця податкового року
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків, які протягом 2019 року здійснили витрати, які надають право на податкову знижку (перелік таких витрат наведено у п.166.3 ст.166 ПКУ), що підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються ними у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається
по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом
звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами: квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу(виконання, надання).
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Сума, що має бути повернена платнику податку, зараховується на його банківський рахунок, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в декларації, протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації.
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Зберігання, транспортування, продаж немаркованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів. Чи загрожують суб’єкту господарювання штрафні санкції? Яка підакцизна продукція вважається немаркованою?
Немаркованими вважаються:
-алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками акцизного податку;
– алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з відхиленням від вимог Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 27.12.2010 №1251;
– вироблені в Україні алкогольні напої з марками акцизного податку, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари;
– алкогольні напої іноземного виробництва з марками акцизного податку, на яких зазначена сума акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням міцності продукції, місткості тари та розміру ставок акцизного податку, діючих на момент виробництва марки.
Хто несе відповідальність за порушення?
Відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів, несплату чи несвоєчасну сплату податку несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи.
Яка відповідальність?
Роздрібна або оптова торгівля алкогольними напоями чи тютюновими виробами без марок акцизного податку чи з підробленими марками цього податку тягне за собою накладення штрафу від двохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400 грн. – 10200 грн.) з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі (ст.156 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі –
КУпАП)).
Зберігання або транспортування алкогольних напоїв чи тютюнових
виробів з підробленими чи фальсифікованими марками акцизного податку посадовими особами підприємств – виробників, імпортерів і продавців таких товарів, – тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 грн. – 4250 грн.) з конфіскацією таких алкогольних напоїв або тютюнових виробів (ст. 164 прим. 5 КУпАП).
Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано стягненню за будь-яке з правопорушень, зазначених у ст. 164 прим. 5 КУпАП, або вчинені у великих розмірах, – тягнуть за собою накладення штрафу від шестисот до однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (10200 грн. – 20400 грн.) з конфіскацією таких алкогольних напоїв або тютюнових виробів.
Великим розміром слід розуміти вартість алкогольних напоїв або
тютюнових виробів, яка у п’ятсот чи більше разів перевищує
неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Відповідно до ст. 36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або
більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення
накладається за кожне правопорушення окремо.
Крім того статтею 17 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP «Про
державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481) до СГ застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, – 200 % вартості товару, але не менше 17000 грн.
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Як сплачується ПДВ при імпорті товару неплатником цього податку?
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що відповідно до п. 180.1 ст. 180 р. V Податкового кодексу України (далі – ПКУ) для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є, зокрема, будь-яка особа, що ввозить товари на митну територію України в обсягах, які підлягають оподаткуванню, та на яку покладається відповідальність за сплату податків у разі переміщення товарів через митний кордон України відповідно до Митного
кодексу України. При цьому, якщо особи, не зареєстровані як платники ПДВ, ввозять товари на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню згідно із законом, то такі особи сплачують податок під час митного оформлення товарів без реєстрації їх як платників такого податку (п.181.2 ст.181 р.V ПКУ).
Отже, суб’єкти господарювання – платники єдиного податку, не
зареєстровані як платники ПДВ, повинні сплачувати ПДВ при ввезенні (імпорті) товарів на митну територію України під час митного оформлення таких товарів без реєстрації як платники такого податку.
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Власники нерухомості поповнили місцеві бюджети на суму 155,2 млн грн
Власники нерухомості, відмінної від земельної ділянки, сплатили до
місцевих бюджетів Київської області більше 155,2 млн грн за січень-квітень поточного року. Цей показник на 11% або 15,9 млн грн більше, аніж у відповідному періоді минулого року.
Левову частку із загальної суми сплатили юридичні особи. Так, станом на 1 травня 2020 року суб’єкти господарювання спрямували до місцевих скарбниць 126,8 млн грн, збільшивши приріст на 8 млн грн.
У свою чергу, фізичні особи сплатили 28,3 млн грн, що на 38% або 7,8
млн грн більше за суму, перераховану в аналогічному періоді 2019 року.
Найбільші суми надійшли від власників нерухомості, зареєстрованої на території Києво-Святошинського управління – 35,6 млн грн, Бориспільського та Білоцерківського – 31,6 та 27 млн грн. відповідно.
Раніше повідомлялося, що бізнес Київщини збільшив надходження ПДВ до бюджету на 24%
Крім цього, повідомлялося, що малий та середній бізнес Київщини сплатив 809,4 млн грн єдиного податку
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Термін подання додаткової заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку подовжено
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що з
врахуванням потреб та побажань суб’єктів господарювання щодо термінів подання додаткової заявки-розрахунку про потребу в марках акцизного податку на липень термін подання форм J(F)1314402 продовжено до 25.05.2020.
Відповідна інформація розміщена на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/418686.html
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Як оподатковується нерухоме майно?
Яка база оподаткування?
База оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, – це загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Чи є пільги?
Податковий Кодекс передбачає пільги зі сплати податку на нерухоме
майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичних осіб, а саме: база
оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:
– для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
– для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
– для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
Зменшення надається один раз за кожний рік.
Зазначені пільги не застосовуються до:
– об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі.
– об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності).
Нагадуємо, що Законом України від 30.04.2020 №540 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»внесено зміни до ПКУ, зокрема, підр. 10 розд ХХ ПКУ доповнено пунктом 52 -5 , згідно з яким об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в період з 1 березня по 31 березня 2020 року.
Наразі податкова служба Київщини формує податкові повідомлення-
рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Ці повідомлення будуть надіслані (вручаються) платникам податків до 1 липня 2020 року. У податкових повідомленнях-рішеннях зазначаються відповідні платіжні реквізити для сплати нарахованих податків.
Усі новації у податковому законодавстві та основні вимоги застосування норм Податкового кодексу України доступні також на нашій офіційній сторінці у Facebook https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast/
ГУ ДПС у Київській області
Trackback from your site.