Києво-Святошинська ОДПІ інформує
Про податкові сервіси під час «гарячої лінії» у Васильківському відділенні Києво-Святошинській ОДПІ. На запитання платників відповідала начальник відділу обслуговування платників податків Васильківського відділення Чернявська Світлана Олексіївна.
Пропонуємо до Вашої уваги найбільш актуальні питання, з якими платники зверталися на «гарячу лінію»:
Питання: Яку інформацію можна отримати завдяки електронним сервісам?
Відповідь: У теперішній час платники податків мають змогу скористатися такими сервісами:
- «Електронний кабінет платника податків» — це персональне, автоматизоване робоче місце платника, за допомогою якого можна, зокрема підготувати, заповнити та подати звітність;
- «Декларування on-line» — надає змогу заповнити декларацію про майновий стан і доходи підприємцям та громадянам в електронному вигляді;
- «Реєстр страхувальників» — інформація про взяття на облік платника ЄСВ, його реєстраційний номер та клас професійного ризику.
Також на веб-порталі розміщено сервіси «Митна статистика», «Акредитований центр сертифікації ключів», «Електронна звітність», «Електронна митниця», «Адреси масової реєстрації».
Питання: Як користуватись електронним сервісом «Отримання відомостей з ДРФО про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді»?
Відповідь: Для фізичних осіб на офіційному веб-порталі ДФС в «Електронному кабінеті платника» функціонує сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді».
Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами-платниками податків.
Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків можна отримати у приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету платника, з використанням лише електронного цифрового підпису фізичної особи. Слід зазначити, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення.
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам (//sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).
Питання: Чи можна через сервіси ДФС України дізнатися про ризики щодо діяльності партнерів по бізнесу?
Відповіцдь: Так, для цього варто скористатися електронним сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який дає змогу оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, чи можливо не є платником податку на додану вартість, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою.
Крім того, ще є сервіс «Реєстр платників ПДВ», що інформує про зареєстрованих платників ПДВ (діючі реєстрації). Сервіс «Анульована реєстрація платників ПДВ» допоможе дізнатися про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду, а за допомогою сервісу «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку» можна впевнитись в тому, що таке свідоцтво є дійсним.
Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву, ввести відому інформацію в одне з полів і система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить результати пошуку.
Питання: Як отримати інформацію про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах через Інтернет?
Відповідь: Для отримання інформації про стан розрахунків з бюджетом по податках і зборах в онлайн-режимі запрошуємо платників податків скористатись послугами онлайн-сервісу ДФС – «Електронний кабінет платника податків».
Цей сервіс, зокрема, дає змогу побачити стан розрахунків із бюджетом по податках і зборах, підготувати, заповнити і надіслати податкову звітність в електронному вигляді, перевірити звітність на наявність арифметичних помилок, переглянути подану звітність незалежно від способу іі подання.
До того ж використання електронного сервісу забезпечує доступ платника податків до податкового календаря, який нагадає користувачу терміни надання податкової звітності та сплати податків і зборів. Окрім цього, клієнт може переглянути свої облікові дані за даними ДФС.
Вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі ДФС за допомогою електронного цифрового підпису.
Питання: Який порядок подання платниками податків податкової звітності в електронному вигляді?
Відповідь: Відповідно до р. ІІІ Інструкції платник податків отримує в будь-якому включенному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства. Платник податків фізична особа-суб’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці.
Крім того, платник податків отримує в контролюючому органі за місцем реєстрації або на офіційному веб-сайті ДФС України чи регіонального органу ДФС:
- текст примірного договору про визнання електронних документів;
- безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до контролюючих органів податкових документів в електронному вигляді.
Інформація на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) знаходиться в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність.
На всі питання громадяни отримали змістовні відповіді.
Як здійснюється обрання або перехід на спрощену систему оподаткування?
Києво-Святошинська ОДПІ роз’яснює, що відповідно до п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої – третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ.
Згідно з п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 ПКУ для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.
Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 ПКУ визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.
Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.
Відповідно до п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкта господарювання, зазначеного в абзаці першому п.п. 298.1.4 п. 298.1 ст. 298 ПКУ, може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ.
При цьому якщо суб’єкт господарювання протягом календарного року, що передує року обрання спрощеної системи оподаткування, самостійно прийняв рішення про припинення фізичної особи – підприємця, то при переході на спрощену систему оподаткування до розрахунку доходу за попередній календарний рік включається вся сума доходу, отриманого такою особою в результаті провадження господарської діяльності за такий попередній календарний рік.
З аналогічним текстом Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Актуальні запитання» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Право громадян на отримання публічної інформації. Запобігання корупції в органах ДФС – головна тема семінару Києво-Святошинської ОДПІ
Днями у Києво-Святошинській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області відбувся семінар-зустріч з представниками бізнесу на тему «Право громадян на отримання публічної інформації. Запобігання корупції в органах ДФС».
У семінарі-зустрічі прийняли участь в. о. начальника ОДПІ Орленко Ігор Миколайович та провідні фахівці ОДПІ.
На початку зустрічі Ігор Миколайович нагадав присутнім, що публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації.
Орленко Ігор розповів присутнім семінару про те, що доступ до публічної інформації здійснюється на принципах прозорості та відкритості діяльності суб’єктів владних повноважень; вільного отримання та поширення інформації, крім обмежень, встановлених законом; рівноправності, незалежно від ознак раси, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.
Також він наголосив присутнім, що громадяни можуть звернутися до розпорядника інформації за публічною інформацією, що знаходиться у його володінні. Порядок доступу до інформації та оформлення запитів на публічну інформацію визначено Законом України № 2939-VI від 13.01.2011 року «Про доступ до публічної інформації».
До речі , за п’ять місяців поточного року до Києво-Святошинської ОДПІ надійшло 11 запитів щодо надання публічної інформації засобами поштового зв’язку та електронною поштою від юридичних осіб. Всім заявникам відповіді надано вчасно, відповідно до вимог чинного законодавства.
Отримати публічну інформацію може кожен бажаючий, надіславши листа-запита за адресою: 08132, Київська обл., Києво-Святошинський р-н, м. Вишневе, вул. Ломоносова, 34 (на конверті вказувати «Публічна інформація»); або на електронну адресу: kyivobl.dpi1013.zvernennya @sfs.gov.ua; чи зателефонувавши на номер (044)-406-00-16 в робочий час: з понеділка по четвер з 0900 до 1300 год., 1345 до 1800 год (у п’ятницю до 1645 год.).
Також на семінарі активно обговорювалося питання запобігання корупції в органах ДФС.
В. о. начальника управління обслуговування платників Подварчук Людмила звернула увагу присутніх на те, що активна та скоординована співпраця усіх органів державної влади з громадськістю, налагодження партнерських відносин з бізнесом, створення сприятливих умов для підприємств, аби їх робота з податковими органами була простою та зрозумілою – ось головні напрями роботи на шляху до повного викорінення корупційних правопорушень.
Тому, з метою недопущення корупційних діянь діє антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» який працює у вигляді прямої телефонної лінії з номером (044) 284-00-07.
Під кінець зустрічі Людмила Миколаївна наголосила, що дані сервіси створені та діють для платників податків, та покликані подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність.
Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій оновлено
Києво-Святошинська ОДПІ повідомляє, що Державна фіскальна служба України наказом № 362 від 06.06.2018 року оновила Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. У зазначеному реєстрі міститься перелік РРО, дозволених до первинної реєстрації, а також первинну реєстрацію яких заборонено.
Водночас визнано таким, що втратив чинність, власний наказ № 79 від 20.02.2018 року «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».
Наказ № 362: http://officevp.sfs.gov.ua/data/files/225910.pdf.
Реєстр РРО: http://officevp.sfs.gov.ua/data/files/225909.xls
УВАГА! Оновлені реквізити бюджетних рахунків, які почнуть діяти з 02 липня 2018 року
Києво-Святошинська ОДПІ інформує, що з 02 липня 2018 року бюджетні рахунки, на які зараховуються податки, збори та інші обов’язкові платежі до державного та місцевих бюджетів, будуть повністю змінені через запровадження Державною казначейською службою України централізованої моделі виконання дохідної частини бюджетів.
Відтак, з метою подальшого забезпечення надходжень бюджетних платежів, недопущення втрат бюджетів та упередження виникнення у платників податкового боргу, наголошуємо, що рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів стануть активними (розпочнуть діяти і їх можна буде застосовувати платникам податків регіону) тільки з 02 липня 2018 року. Отож, будьте пильними!
Trackback from your site.